Zielona szkoła Beskid Śląski i Żywiecki

Właśnie wróciłam z zielonej szkoły w górach, na której bardzo mi się podobało. Zwiedziliśmy niesamowite miejsca i dowiedzieliśmy się dużo nowych ciekawych rzeczy. Nasza zielona szkoła odbywała się w Beskidzie Śląskim i Żywieckim, w którym są piękne góry. Odwiedziliśmy niesamowite miejscowości, takie jak: Wisła, Koniaków i Istebna. Dowiedzieliśmy się bardzo ciekawych rzeczy na temat tych miejscowości, między innymi to jak ludzie tam żyli i czym się zajmowali. Oczywiście zielona szkoła w górach zaczęła się już kilka dni wcześniej, ponieważ wszyscy wyczekiwali jej z niecierpliwością i mówili o niej.

Zielona szkoła w górach

Nasza zielona szkoła rozpoczęła się od spotkania pod szkołą we Wrocławiu i sprawdzenia wszystkich ważnych rzeczy, takich jak dokumenty czy obecność. Później zajęliśmy miejsca w autokarze i po przywitaniu przez pilota i kierowcę, byliśmy gotowi do drogi. Podróż była bardzo przyjemna, ponieważ pilot wycieczek opowiadał nam o wszystkich ciekawych obiektach, które mijamy. Więc podróż zleciała nam bardzo szybko. Naszym pierwszym punktem była Chata Kawuloka w Istebnej, która przedstawia jak dawniej wyglądały domy ludzi. Słuchaliśmy o tym czym ludzie się kiedyś zajmowali na tych terenach. Naszym kolejnym punktem był Koniaków, a tam Muzeum Koronek, w którym mogliśmy obejrzeć piękne ręcznie robione koronki, a także dowiedzieliśmy się, że w Koniakowie została stworzona największa koronka na świecie. Później pojechaliśmy do ośrodka, zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy obiad. Po obiedzie mieliśmy zorganizowane zajęcia, czyli gry i  zabawy na terenie ośrodka. Na zakończenie pierwszego dnia zielonej szkoły zjedliśmy pyszną kolację i poszliśmy spać, bo czekał nas ciężki tydzień.

Drugi dzień wycieczki szkolnej rozpoczęliśmy śniadaniem, a później poszliśmy w góry, oczywiście przed wyjściem mieliśmy spotkanie z przewodnikiem, który mówił nam jak powinniśmy i nie powinniśmy zachowywać się na szlaku. Trasa, którą szliśmy była piękna, choć trochę męcząca. Po powrocie z wycieczki zjedliśmy obiadokolacje i mieliśmy czas wolny na terenie ośrodka, dzięki temu mogliśmy odpocząć po wyczerpującej wycieczce w góry. To nie Wrocław gdzie wszytko jest płaskie.

Dzień trzeci wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, a później mieliśmy gry i zabawy na terenie ośrodka, wszyscy świetnie się bawiliśmy, a gry jeszcze bardziej nas zintegrowały.Po zabawie zjedliśmy obiad, a później mieliśmy trochę czasu wolnego. Na zakończenie kolejnego dnia naszej imprezy mieliśmy ognisko, w czasie, którego śpiewaliśmy, tańczyliśmy, piekliśmy kiełbaski i wszyscy jak zawsze dobrze się bawili. Następnie poszliśmy spać i tak zakończył się trzeci dzień wycieczki.

Zielona szkoła w górach

Kolejny dzień, tradycyjnie rozpoczęliśmy od śniadania i znowu czekał na nas przewodnik, który tylko przypomniał nam zasady obowiązujące na szlakach turystycznych. Trasa, którą szliśmy była niesamowita, widoki, które mogliśmy podziwiać były cudowne. Po powrocie z trasy zjedliśmy obiadokolację i mogliśmy chwilę odpocząć. Mogliśmy przygotować się do dyskoteki, która była dla nas zorganizowana w ośrodku, w którym spaliśmy. Na dyskotece wszyscy bawili się fantastycznie, ponieważ była fajna muzyka, a także gry i zabawy.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, a później pojechaliśmy do Muzeum Beskidzkiego w Wiśle. Widzieliśmy w nim strój Wiślański, salę szkolną, która pokazywała jak kiedyś dzieci się uczyły, pracownie kowala, w której mogliśmy zrobić podkowę, a także widzieliśmy dawne mieszkanie. Później pojechaliśmy na Skocznie im. Adama Małysza w Wiśle – Malince. Skocznia nosi nazwę naszego mistrza olimpijskiego w skokach narciarskich, który jest z Wisły. Teraz jeździ w rajdach Dakar. Miasto Wisła jest piękną miejscowością ,w której dzieje się wiele rzeczy, jest tam także Zameczek Prezydenta RP. W Wiśle jest także źródło rzeki Wisła, która ma swój początek na Baraniej Górze i płynie przez całą Polskę. Najlepiej je zwiedzać z przewodnikiem. Powrót był przyjemny i zleciał nam bardzo szybko, ponieważ autokar był wygodny i niektórzy nawet spali, natomiast reszta oglądała film, który włączył nam pilot. Szczęśliwie wróciliśmy do Wrocławia.

Bardzo podobała mi się zielona szkoła w górach, żałuję tylko, że tak mało, rzeczy zwiedziliśmy w Wiśle. Ponieważ uważam, że jest piękna miejscowość i jest tam tak dużo ciekawych atrakcji do zwiedzania, że powinniśmy tam spędzić więcej czasu. W Koniakowie i Istebnej też mi się podobało, ale Wisła jest ładniejsza i ciekawsza. Podobały mi się także wycieczki w góry, ponieważ z takich wysokości można było podziwiać wspaniałe widoki. Bardzo podobały mi się również gry i zabawy, ponieważ na tej imprezie bardzo zintegrowałam się z innymi. A ognisko i dyskoteka były także świetną zabawą. Mam nadzieję, że kiedyś znowu będę mogła pojechać na taka wspaniałą zieloną szkołę i w równie piękne miejsce jak Wisła. Może kiedyś pojedziemy na kilka dni tylko do Wisły, żeby lepiej ją poznać i zwiedzić te rzeczy, których jeszcze nie widzieliśmy.